






















POD MOBIL IN PARCUL HERASTRAU
arh. Iulian Ungureanu, arh. Gabriela Claudia Alexe, arh. Marius Neagoie
rezistenta DuctilTech, ing, Aurel Rosu

Spațiul public din București este disputat între pietoni și mașini.
Exista o circumstanță unică în oraș în care spațiul public este disputat între pieton, vapor și tren.
În parcul Herăstrău, pentru oricine s-a încumetat să dea o tură de lac, se ajunge în acest punct.
Aici ești nevoit să urci si să cobori pe o scară abruptă și să treci pe partea cealaltă a lacului pe podul feroviar. Pe sub pod trec vaporașe.
Întrebarea fierească a fiecăruia este: De ce nu se face un pod pietonal? Distanta dintre maluri este foarte mică (7.95m).
Ce nu știe majoritatea dintre noi este că pe acest canal îngust circulă vaporașe către zona de administrare ALPAB ( Administrația Lacuri, Parcuri și Agreement București) .
Un pod fix ar trebui sa țină cont de înălțimea vaporașelor. Investiția ar deveni considerabilă iar rezultatul unul puțin ieșit din scară pentru acest spațiu.
Un pod mobil, care s-ar folosi de distanța mică dintre maluri și care nu este influențat de inălțimea vaporașelor, este o idee care merită detaliată

Situatie existenta.
Pietonii, biciclistii si cei care alearga in parc traverseaza lacul pe podul feroviar.

Trecerea podului feroviar este deocamdata drumul cel mai scurt pentru traversarea lacului.
Aici au avut loc numeroase accidete.